Identyfikator klienta, jakiego wykorzystujesz do pierwszego logowania to niepowtarzalny 8-cyfrowy numer przyznany poprzez bank, służący m.in. do identyfikacji podczas korzystania z bankowości elektronicznej. Identyfikator klienta odnajdziesz w umowie ramowej (umowa na bazie, jakiej dopuszczalne jest korzystanie z kanałów elektronicznych) czy na umowie o każdy artykuł, w przelewie zwrotnym – jeżeli umowa produktowa (np. o konto osobiste czy oszczędnościowe) została przyznana przelewem.
Czym jest identyfikator klienta?
Identyfikator użytkownika (z ang. user identifier) to nazwa nadawana danemu klientowi, jakiej działaniem jest identyfikacja konta. Pozostałe ustalenie identyfikatora klienta to po prostu login. Do identyfikatora nadawane są dokładnie ustalone prawa. Identyfikator wykorzystywany podczas logowania, zapewnia upoważnionej osobie dostęp do konkretnego laptopa, systemu lub sieci. W bankowości identyfikator użytkownika to niepowtarzalny kod klienta, przekazywany mu poprzez firmy finansowe na starcie współpracy. Nierzadko składa się z właściwej ilości symboli. Z loginu korzystamy też, kiedy logujemy się do bankowości internetowej.
W jakich sytuacjach niezbędny jest identyfikator klienta?
Identyfikator klienta niezbędny jest ci wówczas, kiedy zamierzasz się pewnie zalogować do systemu bankowości elektronicznej czy bankowości mobilnej we własnej instytucji finansowej. Przy pierwszym logowaniu w większości banków w Polsce musisz posłużyć się jednym hasłem przyznanym poprzez bank, jakie po zalogowaniu zamieniasz na dobrany poprzez ciebie kod. Zwykle musi się on składać z 8–20 znaków, natomiast jego integracja winna być jak najbardziej nieoczywista oraz trudna.
Uwaga na oszustów
Identyfikator oraz hasło dostępu do systemu bankowości elektronicznej (czy mobilnej) to informacje wrażliwe, jakich ujawnienie osobom trzecim może bardzo zagrozić własnym pieniądzom zgromadzonym na koncie. Dużo osób padło już ofiarą oszustów, jacy – podając się za pracownika banku – wyłudzali od klientów banków informacje do logowania. Ów typ oszustwa ma nazwę vishing. Pamiętaj, iż zabezpieczenie Twoich środków zależy też od Ciebie. Udostępnianie identyfikatorów oraz haseł odmiennym osobom czy podmiotom stwarza nie jedynie ryzyko zrobienia poprzez owe osoby nieupoważnionych operacji na Twoim rachunku, jednak też jest sprzeczne z regulaminem bankowym. Absolutnie nie udostępniaj osobom trzecim identyfikatora ani hasła dostępu. Identyfikator jest poufnym numerem przyznawanym poprzez bank. Hasło do logowania w serwisie ustalasz osobiście, możesz je zmieniać w serwisie bankowości elektronicznej.
bardzo niejasne skomplikowane tłumaczenie i niepr awdziwe w umowie nie ma idenyfkatora